Dzierżoniów ma nowe logo i system identyfikacji wizualnej. Wyróżnia je lekkość, optymizm i uniwersalność. Modernizacja wizerunku to znak zmian zachodzących w mieście.
Zmiany, które przez ostatnie dwa lata udało się wprowadzić i zrealizować w Dzierżoniowie zaczynają być odczuwalne dla mieszkańców. Teraz naszedł czas, aby do wszystkich pozostałych działań dołożyć również te związane z wizerunkiem marketingowym i promocyjnym miasta. Prężnie rozwijający się Dzierżoniów potrzebuje nowej identyfikacji wizualnej. Nowe logo i hasło obrazują cel, w którym władze miasta chcą dziś podążać. Slogan nie może być jedynie pustym zdaniem, ale ma faktycznie odzwierciedlać odczucia mieszkańców i osób odwiedzających miasto. Symbolika znaku jest uniwersalna, z jednej strony podkreśla nowoczesność i dynamikę, nie zapominając jednak o historii miasta.
Nowe logo miasta Dzierżoniów opiera się na napisie, w którym litera „D” stylizowana jest na uśmiechniętą twarz. Dopełnieniem tego znaku graficznego jest slogan miasta - „Dzierżoniów nastraja pozytywnie”. Wykorzystana kolorystyka, symbolika i dobór kroju pisma nawiązują do znaczenia sloganu – związku z tradycją produkcji radioodbiorników, oraz pozytywną energią, towarzyszącą rozwojowi miasta.
Powiat dzierżoniowski – powiat w województwie dolnośląskim z siedzibą w Dzierżoniowie. W skład powiatu wchodzą gminy: Bielawa, Dzierżoniów, Pieszyce, Piława Górna, Niemcza i Łagiewniki, zajmując powierzchnię 478,3 km².
Główne atrakcje przyrodnicze powiatu dzierżoniowskiego stanowią: Góry Sowie, Arboretum w Wojsławicach, Masyw Ślęży czy Wzgórza Niemczańskie. Na uwagę odwiedzających zasługuje także Uzdrowisko Przerzeczyn Zdrój.
Na terenie powiatu funkcjonuje dzierżoniowska podstrefa Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK” .